2001
Fondarea companiei

Linella este o rețea de magazine, fondată în octombrie 2001,  în Republica Moldova, de către trei proaspăt absolvenți ai ASEM-ului.  În acest an a fost deschis primul magazin Linella, care era de tip gheretă, lângă piața din sectorul Ciocana al orașului Chișinău.

2004
Apariția a 3 magazine noi

În scurt timp afacerea a luat amploare grație gestionării eficiente și amplasării avantajoase a magazinului, iar fondatorii au început să studieze posibilitățile de extindere orientându-se spre o nouă metodă de organizare a procesului de comerț - autoservirea.

Drept rezultat, în anul 2004 au fost deschise 3 magazine de tip autoservire și din acel moment se putea vorbi deja despre o rețea de magazine.

2011
Extinderea pe teritoriul întregii țări

Primul magazin din afara Chișinăului a fost inaugurat în anul 2011, la Telenești.

 

2015
Aspirație europeană

Anul 2015 este reprezentat de o serie de schimbări, fiind un adevărat imbold pentru compania Linella. La începutul anului, director general a fost numit Dl Cristian Gunther Morath, care are o experiență de peste 11 ani în comerț în întreaga lume - Germania, Argentina, Rusia și peste 5 ani în România.

În 2015 au fost deschise încă 6 magazine Linella, iar la sfârșitul anului 2015, existau 32 magazine în toată țara. Dintre care 24 în Chișinău și în suburbiile acestuia și 8 în provincie: Rîșcani, Glodeni, Bălți, Telenești, Basarabeasca, Comrat, Ceadîr-Lunga, Taraclia.

Tot 2015 este anul care marchează lansarea pe piață a unui nou concept comercial numit "Super Linella". Este un nou format de magazine, având o suprafață comercială de peste o mie de metri pătrați și o gamă de 12 mii  de articole. În 2015 au fost deschise 2 magazine "Super Linella".

La fel în 2015 compania a deschis un centru logistic modern cu temperatură controlată, cu o suprafață de 1400 metri pătrați și unul de 4500 metri pătrați și cu temperatură ambiantală. Acest lucru permite reducerea cheltuielilor operaționale ale companiei, în stoc, iar ca rezultat - oferirea pentru consumatori a unei game de produse mai largi la prețuri mici.

2016
Linella - Alături zi de zi!

În cei 15 ani de activitate, Linella a reușit să devină rețeaua preferată de supermarketuri în rândul consumatorilor.

Anul 2016 este anul de rebranding a logoului Linella și lansarea sloganului nou - Alături Zi de Zi. Acest slogan corespunde strategiei de dezvoltare cantitativă a companiei, pentru care în iulie 2016, a fost lansat un nou concept de magazine - Linella Express, magazine mai mici, deschise în cartierele municipiului și a localităților rurale, așa încât rețeau Linella să fie cât mai aproape de consumatori și cât mai accesibilă.

Noul concept - Linella Express îndeplinește dorința de a fi mai aproape de clienți, combină profesionalismul angajaților și calitatea produselor cu care era obișnuit consumatorul în supermarketurile Linella, cu rapiditatea de cumpărare și caracterul personal al unui magazin de proximitatea în inimile cartierelor. Astfel, Linella Express devine un magazin în care clienții pot găsi instant soluții pentru mic-dejun, prânz și cină.

În așa fel, la finele anului 2016, rețeaua se extinde de la 32 magazine Linella în 2015 la 43 de magazine. Au fost deschise 8 magazine în Chișinău și 3 magazine în regiunile țării.

 

2017
Moldova e plină de Linella

În efortul nostru de a ajunge lider de piață, am trecut prin multe schimbări și aducem  în continuare îmbunătățiri. Prin experiența noastră acumulată pe parcursul anilor de activitate și prin procesul de extindere, noi devenim tot mai aproape de casele clienților noștri.

Astfel, pe parcursul anului 2017 rețeaua de magazine Linella reușeste să se extindă de la 43 magazine în 2016 la 65 de magazine. Au fost deschise 10 magazine în Chișinău și 12 magazine în regiunile țării, unde apariţia magazinelor Linella are un impact impunător asupra întregii localități prin amenajarea teritoriului, creşterea eficienţei energetice la iluminatul public, parcare, dar și prin dezvoltarea socio-economică a oraşului ca şi bază pentru crearea a noi locuri de muncă.

Astăzi, putem spune ferm că suntem rețeaua cu cele mai multe magazine în Republica Moldova.

O măsură foarte apreciată de către consumatori în anul 2017, este introducerea Cardului de Beneficii Zi de Zi, un program de fidelitate prin care Linella este recunoscătoare clienților săi care își fac cumpărăturile de zi cu zi, astfel oferindu-le în schimb sute de promoții suplimentare și reduceri semnificative la produse alimentare și nealimentare, doar la prezentarea acestui card.

2018
De 17 Ani alături de tine!

Pornind de la promisiunea de a alimenta zilnic casele oamenilor și de a crea experiențe memorabile, am continuat să ne dezvoltăm și în 2018, ajungând la un total de peste 80 de magazine în toată țara. Pe parcursul anului curent, au fost deschise 17  magazine, dintre care 10 în capitală şi câte unul în oraşele Bălți, Nisporeni, Ungheni, Ialoveni, Trușeni, Călărași și Măgdăcești, iar în curând urmează a fi deschise noi magazine şi în alte centre raionale din Republica Moldova.

În plus, ne-am focusat pe dezvoltarea rețelei în ceea ce privește partea de modernizare și inovație, astfel, la o anumită perioadă de timp magazinele sunt remodelate, se depun eforturi pentru a avea un spațiu comercial, care să facă experiența la cumpărături cât mai plăcută.

Pe lângă deschiderile de noi magazine, ne mândrim și cu reușita altor proiecte, precum dezvoltarea și lansarea măr­cilor proprii – O!Preț Mic și Linella. Calitatea produselor marca proprie este garantată de faptul că acestea sunt în mare măsură realizate de către producătorii care au în portofoliu branduri cunoscute și apreciate de către consumatori, însă la un preț cu 20% mai ieftine.

Este de menționat și faptul că  în anul 2018 continuăm acțiunele de responsabilitatea socială, acordând suport financiar și material copiilor din orfelinate, familiilor numeroase, persoanelor din păturile social-vulnerabile și susținând diverse acțiuni sociale. Dorim să transmitem exemplul şi în interiorul companiei, astfel încât angajaţii noștri să devină cei mai activi ambasadori ai valorilor Linella și ai acţiunilor noastre sociale.

 

Linella este un promotor al comerțului modern în Republica Moldova. Suntem mândri că suntem prezenţi pe piaţa Republicii Moldova şi că suntem o reţea naţională sută la sută!

Scopul nostru este să fim prima alegere a clienţilor în materie de produse autohtone, mâncare tradiţională moldovenească, produse fresh şi servire la cel mai înalt nivel, toate oferite într-un mediu cât mai prietenos şi plăcut. Calitatea şi prospeţimea produselor reprezintă priorităţile noastre, alături de o ambianţă specifică naţională, orientată spre asigurarea confortului clienţilor şi accesului direct la toate produsele din cadrul gamei sortimentale variate.

Prin investiţii permanente în tehnologii performante (cuptoare pentru produse de panificaţie, noi tipuri de rafturi pentru o expunere cât mai eficientă a produselor, sistem frigorific centralizat, noi tehnologii de iluminare, etc.) Linella continuă să se orienteze spre calitate, diversitate, servire calitativă şi preţuri avantajoase, spre deschiderea şi dezvoltarea de noi magazine, pentru a oferi clienţilor noștri o experienţă de cumpărături cât mai plăcută.