Prezentul regulament este perceput pentru Furnizori

 

1. Înregistrarea ofertei comerciale

Oferta este prezentată de furnizor, în format electronic și în original cu ștampila umedă a acestuia, prin completarea Specificației de listare și delistare a produselor (Anexa N2 la contract). Aceasta fiind înregistrată de către recepționist, în Jurnalul înregistrării propunerilor pentru produse noi. După înregistrare, propunerea comercială este analizată în termen de până la 45 zile de la data înregistrării acesteia.

 

2. Analiza ofertei

Managerul de categorie analizează oferta în conformitate cu criteriile adoptate în companie. Este analizată posibilitatea listării de articole din oferta comercială a furnizorului precum și delistarea altor articole active din baza de date. Produsele din specificație trebuie să fie prezentate ca mostre în maxim 5 zile calendaristice de la data prezentării specificației. Spre analiză se prezintă toată gama de produse care se doresc a fi listate.

 

3. Analiza propunerii listării de către Comitetul de Sortiment

Comitetul de Sortiment se întrunește în fiecăre zi de joi în intervalul de la 16:00 – 18:00. Sunt analizate toate propunerile de listare și excludere (delistare) din sortiment a fiecărui manager de categorie cu prezentarea obligatorie a mostrelor. Produsele se analizează după următoarele criterii:

  1. criterii economice:

    • Nivelul de preț al produsului;

    • Analiza și rolul categoriei;

    • număr SKU;

  2. proprietățile organoleptice ale produselor:

    • Aspectul general al produsului (designul și culoarea ambalajelor);

    • Culoarea și mirosul produselor;

    • Proprietățile gustative (pentru produsele alimentare);

Vor fi controlate: posibilitatea de scanare, integritatea codului de bare, corectitudinea denumirii, tipul ambalajului, greutatea produsului etc. Drept rezultat al analizei Comitetului de Sortiment va fi protocolul (Anexa 5), prin care se va decide listarea și delistarea produselor respective. Managerul de categorie anunță furnizorul despre decizia referitoare la propunerea comercială.

 

În cazul în care apare necesitatea în extinderea sau modificarea gamei curente de produse sau dacă condițiile comerciale ale furnizorilor noi sunt mai avantajoase pentru companie față de condițiile altor furnizori, în termen de 45 de zile lucrătoare de la primirea ofertei comerciale cu documentele și probele menționate mai sus, compania informează ( prin telefon sau e-mail) furnizorul cu privire la acceptul sau refuzul încheierii contractului de livrare cu acesta.

 

4. Crearea Fișei produsului în sistem

Fiecare listare a produselor noi în matricea oficială a companiei nu poate fi efectuată decât în cazul delistării a aceluiași număr de articole.

Fiecare articol nou va fi listat în formă TEST pe o perioadă maximă de 30 zile în 3 magazine.

Aceasta prevede ca fișa produsului nou să fie activă în sistemul comercial doar pe o perioadă de 30 zile. Decizia de listare definitivă în matricea comercială va fi luată după analiza vânzărilor test de către managerul de categorie și Directorul Comercial.

 

5. Analiza indicilor produselor noi

Analiza este efectuată de managerul de categorie și este obligatorie. Ea va fi efectuată conform următorilor indicii:

  1. Vânzările pe SKU;

  2. Venitul pe SKU;

Rezultatul acestei analize va fi factorul decisiv pentru decizia delistării articolului.